10 tips voor een onvergetelijke kerstborrel.

Voor je het weet staan de kerstdagen weer voor de deur. Tijd voor een onvergetelijke kerstborrel. Wij helpen je graag om van jouw kerstborrel ook dit jaar weer een succes te maken. Daarom geven je 10 tips voor een geslaagde kerstborrel!

Locatie, aankleding en entertainment: sfeer gegarandeerd.

1.      Kies de juiste locatie voor jullie kerstborrel

Waar let je nu allemaal op als je gaat kijken naar een locatie? Begin allereerst bij de grootte van de zaal. Deze moet niet te groot en niet te klein zijn, maar passen bij het aantal gasten. Dit zal veel doen voor de sfeer tijdens de kerstborrel.  Als evenementenlocatie in Brabant bieden wij verschillende zalen  met diverse uitstralingen voor diverse gezelschappen. 

2.   Creëer de goede sfeer en aankleding

Bedenk tijdens het zoeken naar een locatie ook welke sfeer je wilt tijdens je kerstborrel. Naast de grootte van de zaal is ook het licht erg belangrijk voor de sfeer. Kies voor een zaal met sfeerverlichting of een zaal waarbij de lichten zijn gedimd. Bij veel locaties is het toegestaan om zelf voor aankleding te zorgen, voor een feestelijke touch.

3.      Maak het eten de ster van de avond

Iets wat je zeker niet wilt is je gasten met een lege maag naar huis laten gaan bij je kerstborrel. De invulling van de catering kan heel divers zijn. Denk aan een sit-down diner, een walking diner of een borrel. Denk er van te voren na over de dranken die geschonken mogen worden. 

4.    Music is everything

Passende (kerst)muziek op een kerstborrel is een must. Dit kan door muziek van een playlist te draaien ga voor een toffe live band of een DJ? Een aandachtspunt is om ervoor te zorgen dat iedereen elkaar kan blijven verstaan. Hoe dan ook: Zorg altijd voor muziek. Stilte tijdens de kerstborrel is dodelijk voor de sfeer.

5.      Save the date

Als je de evenementenlocatie voor je kerstborrel hebt uitgezocht, zorg er dan voor dat je de uitnodigingen zo snel mogelijk verstuurt. Dit kan gewoon via de e-mail, al is een kaart natuurlijk veel persoonlijker. Maar het kan nog leuker. Maak de uitnodiging in de sfeer van de borrel. Zo kan iedereen alvast in de stemming komen. Vergeet niet om aan te geven wanneer, waar en hoe laat de kerstborrel is.

Niet vergeten; een fotograaf, de speech en de kerstcadeau's.

6. Say cheese!
Een fotograaf tijdens de kerstborrel is een leuke manier om herinneringen vast te leggen. Wil je iets unieks? Huur een photobooth! Zo hebben collega’s niet alleen een tastbare herinnering, maar ook een extra reden om plezier te maken.

7. Zorg voor verbinding
Leg de nadruk op een gezellige en informele sfeer waarin collega’s verbinding maken. Denk aan lange tafels om samen te dineren en laat medewerkers tussen gangen door rouleren om interactie te stimuleren. Zorg dat iedereen, inclusief de directeur, zich mengt in het gezelschap. Dit versterkt de onderlinge band.

8. Speechen
Een kerstborrel is hét moment om terug te blikken op het afgelopen jaar en vooruit te kijken naar het volgende. Houd de speech luchtig, feestelijk en positief, met een vleugje humor. Een korte, krachtige speech die successen viert en motiveert werkt het best.

9. Kerstcadeaus
De kerstborrel is het perfecte moment om kerstpakketten uit te delen. Dit blijk van waardering wordt altijd gewaardeerd. Kies een origineel cadeau dat past bij je team – het laat zien dat je hun inzet waardeert.

10. Mogen partners mee?
Overweeg om partners uit te nodigen voor de kerstborrel. Dit kost misschien meer, maar het creëert waardering en laat partners een kijkje nemen in het bedrijf. Een investering die vaak de moeite waard is!

HIER. jouw kerstborrel organiseren?.

Het organiseren van een kerstborrel kost wat tijd, maar met deze tips creëer je een onvergetelijke avond. De juiste locatie is de basis voor succes. Wij denken graag met je mee!

Benieuwd naar hoe jouw kerstborrel bij HIER. Locaties eruit komt te zien? Ontdek het tijdens een bezichtiging of plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in.

Meer blogs

Van zilver naar goud: Zo zet je een memorabel jubileumfeest neer Een 25 jarig jubileum bedrijf is niet zomaar een feestj…
Ga naar Van zilver naar goud: Zo zet je een memorabel jubileumfeest neer
Bedrijfsfeest ideeën: Wat zijn de populairste trends van dit moment? Of je nu een jubileum viert, successen wil delen of…
Ga naar Bedrijfsfeest ideeën: Wat zijn de populairste trends van dit moment?
Checklist personeelsfeest Heb jij de taak gekregen om het jaarlijkse personeelsfeest te organiseren? Super leuk, mar hie…
Ga naar Checklist personeelsfeest: Van uitnodiging tot aftermovie

De ideale locatie voor je evenement

Op onze 3 evenementen locaties in Brabant staat plezier centraal. Iedere locatie heeft een uniek karakter. Waar zie je jullie personeel al feesten?

image00030

Eventlocatie in Geertruidenberg

  • Statig fort met unieke eigenschappen
  • 7 verschillende zalen met ieder een eigen capaciteit, samen geschikt voor max. 1150 personen
  • Compleet gedecoreerde ruimtes met belevenis
Het Cachot

Eventlocatie in Geertruidenberg

  • Sfeervolle, romantische ruimte met klasse
  • Gelegen op een beschutte locatie binnen het bolwerk
  • Geschikt voor evenementen tot max. 150 personen
31189587_2506147856277352_2468521990835666944_n

Eventlocatie in Wernhout

  • Grootschalige evenemtenlocatie waar alles mogelijk is
  • Meerdere compleet gedecoreerde zalen
  • Geschikt voor evenementen tot max 4000 personen
Fort Lunet

Eventlocatie in Geertruidenberg

  • Unieke, sfeervolle locatie voor iedere gelegenheid
  • Gelegen aan het water en aan de rand van de Biesbosch
  • Geschikt voor evenementen tot max 250 personen