10 tips voor een onvergetelijke kerstborrel.
Voor je het weet staan de kerstdagen weer voor de deur. Tijd voor een onvergetelijke kerstborrel. Wij helpen je graag om van jouw kerstborrel ook dit jaar weer een succes te maken. Daarom geven je 10 tips voor een geslaagde kerstborrel!
Home » Nieuws & blogs » 10 tips voor een onvergetelijke kerstborrel
Locatie, aankleding en entertainment; een must voor de sfeer.
1. Kies de juiste locatie voor jullie kerstborrel
Waar let je nu allemaal op als je gaat kijken naar een locatie? Begin allereerst bij de grootte van de zaal. Deze moet niet te groot en niet te klein zijn, maar passen bij het aantal gasten. Dit zal veel doen voor de sfeer tijdens de kerstborrel. Als evenementenlocatie in Brabant bieden wij verschillende zalen met diverse uitstralingen voor diverse gezelschappen.
2. Creëer de goede sfeer en aankleding
Bedenk tijdens het zoeken naar een locatie ook welke sfeer je wilt tijdens je kerstborrel. Naast de grootte van de zaal is ook het licht erg belangrijk voor de sfeer. Kies voor een zaal met sfeerverlichting of een zaal waarbij de lichten zijn gedimd. Bij veel locaties is het toegestaan om zelf voor aankleding te zorgen, voor een feestelijke touch.
3. Maak het eten de ster van de avond
Iets wat je zeker niet wilt is je gasten met een lege maag naar huis laten gaan bij je kerstborrel. De invulling van de catering kan heel divers zijn. Denk aan een sit-down diner, een walking diner of een borrel. Denk er van te voren na over de dranken die geschonken mogen worden.
4. Music is everything
Passende (kerst)muziek op een kerstborrel is een must. Dit kan door muziek van een playlist te draaien ga voor een toffe live band of een DJ? Een aandachtspunt is om ervoor te zorgen dat iedereen elkaar kan blijven verstaan. Hoe dan ook: Zorg altijd voor muziek. Stilte tijdens de kerstborrel is dodelijk voor de sfeer.
5. Save the date
Als je de evenementenlocatie voor je kerstborrel hebt uitgezocht, zorg er dan voor dat je de uitnodigingen zo snel mogelijk verstuurt. Dit kan gewoon via de e-mail, al is een kaart natuurlijk veel persoonlijker. Maar het kan nog leuker. Maak de uitnodiging in de sfeer van de borrel. Zo kan iedereen alvast in de stemming komen. Vergeet niet om aan te geven wanneer, waar en hoe laat de kerstborrel is.
Niet vergeten; een fotograaf, de speech en de kerstcadeau's.
6. Say cheese!
Een fotograaf die tijdens de kerstborrel rondloopt, kan foto’s maken van alle gasten. Dit is niet alleen een leuk aandenken, maar de foto’s geven ook een goede impressie van de avond. Wil je eens wat anders? Regel dan een Photobooth! Dit is niet meer weg te denken op een feestje. Veel collega’s zullen het leuk vinden om een tastbare herinnering aan de kerstborrel mee naar huis te nemen.
7. Zorg voor verbinding
Wil je de nadruk leggen op vieren en bedanken? Zorg dan vooral dat er een informele sfeer ontstaat en dat iedereen het gezellig heeft. Onder het genot van een hapje en een drankje maken collega’s herinneringen, waardoor de band onderling nog sterker wordt. Dit kan door bijvoorbeeld aan lange tafels te dineren en tussen de gangen door te rouleren, zodat er interactie ontstaat tussen de medewerkers. Zo stimuleer je dat men niet bij ‘het vaste groepje’ zit, waardoor er nog meer onderlinge verbinding en begrip zal ontstaan. En alle lagen doen mee, dus ook de directeur mengt zich tussen de medewerkers.
8. Speechen
Een kerstborrel organiseren doe je meestal omdat je graag wil terugblikken op het afgelopen jaar en vooruitkijken op het komende jaar. Door te benoemen wat het afgelopen jaar allemaal goed is gegaan, vier je nogmaals de successen met elkaar. Door te benoemen wat er volgend jaar op de planning staat, kun je iedereen motiveren voor het aankomende jaar. Zorg voor een interessante, luchtige en grappige speech die niet al te lang duurt. Houd het positief, feestelijk en motiverend!
9. Kerstcadeau’s
Als blijk van waardering geven veel werkgevers hun werknemers aan het einde van het jaar een kerstpakket. Uiteraard is de kerstborrel het uitgelezen moment om de kerstpakketten uit te delen, aangezien iedereen dan samen is. Er zijn ontzettend veel opties om je kerstpakket een invulling te geven. Het zal enorm gewaardeerd worden!
10. Mogen de partners mee naar de kerstborrel?
Mogen partners mee of niet? Het is in ieder geval het overwegen waard. Het kost natuurlijk wel wat meer, maar je krijgt hier vaak een hoop waardering voor terug. Het is een aanrader om partners uit te nodigen zodat zij een feeling kunnen krijgen met het bedrijf waar gewerkt wordt. Een kerstborrel organiseren kost een hoop tijd en geld. Je kunt het maar beter gelijk goed doen! Wie weet worden het wel potentiële nieuwe werknemers.
HIER. jouw kerstborrel organiseren?.
Het organiseren van een leuke kerstborrel vergt wat tijd en aandacht, maar met deze tips ben je goed op weg voor een onvergetelijke avond. Een goed gekozen locatie legt de basis voor een geslaagde borrel waar je gasten nog lang over zullen napraten. Wij denken graag met je mee over de details.
Kom vandaag nog HIER. langs!
Benieuwd naar hoe jouw kerstborrel bij HIER. Locaties eruit komt te zien? Ontdek het tijdens een bezichtiging of plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in.