Nieuwjaarsborrel organiseren: 10 tips voor een onvergetelijke borrel!

Het jaar 2019 staat voor de deur. Wil je een onvergetelijke nieuwjaarsborrel organiseren? Een nieuwjaarsborrel is een perfect moment om met alle collega’s bij elkaar te komen. Terugblikken op het afgelopen jaar maar vooral vooruitkijken naar het aankomende jaar. Bij het organiseren van een nieuwjaarsborrel komt ieder jaar weer een hoop kijken. Wij geven je 10 tips om mee aan de slag te gaan, zodat de nieuwjaarsborrel onvergetelijk wordt!

1. Ga voor een passende evenementenlocatie

Een nieuwjaarsborrel is een feestelijke aangelegenheid. Bij een feestelijke gebeurtenis hoort natuurlijk een passende evenementenlocatie. Zorg ervoor dat de locatie groot genoeg is voor het aantal gasten dat naar de nieuwjaarsborrel komt. Organiseer je de borrel voor een kleine groep? Dan is de bedrijfskantine ook geschikt. Gaat het om een grote groep? Dan is het een aanrader om de nieuwjaarsborrel op een externe feestlocatie te houden. Zulke locaties zijn hierop ingericht en een bijkomend voordeel is dat je na afloop de rommel niet hoeft op te ruimen! Meer weten over zaalverhuur?

2. Zorg voor de juiste aankleding

Naast een geschikte locatie, is het ook belangrijk om voor sfeervolle aankleding te zorgen. Niemand zal zich op zijn gemak voelen in een zaal met fel licht. Je krijgt de sfeer er pas echt goed in als de lichten gedimd zijn en er feestelijke aankleding aanwezig is. Kies je voor een externe locatie? Dan zijn er genoeg inspirerende locaties te vinden.

3. Eten en drinken

Ook al is de rest nog zo goed geregeld, als de catering slecht is dan zullen de gasten dit onthouden. Wil je een nieuwjaarsborrel organiseren dan moet dit een van je belangrijkste aandachtspunten zijn. Wat wil je de gasten aanbieden? Een uitgebreid diner of ga je voor allemaal kleine hapjes. Ook moet je van tevoren bedenken of je alcohol gaat schenken. Of alcohol in beperkte mate. Je wilt natuurlijk dat alle collega’s na afloop veilig naar huis kunnen. Kies je ervoor om geen alcohol te schenken? Dan is een complete koffie- en theecatering een optie om in overweging te nemen.

4. Zorg voor toepasselijke muziek

Zorg te allen tijde voor muziek op de nieuwjaarsborrel. Dit kan door muziek van een playlist te draaien, maar live muziek is natuurlijk wel leuker. Ga voor een leuk bandje of een DJ. De keuze is afhankelijk van de sfeer die je wil creëren. Is het de bedoeling dat de gasten gaan dansen? Of is het slechts als achtergrondmuziek bedoeld? Aandachtspunt is om ervoor te zorgen dat iedereen elkaar kan blijven bestaan. Je wil niet dat iedereen naar elkaar moet schreeuwen. Hoe dan ook: zorg altijd voor muziek. Stilte tijdens de nieuwjaarsborrel is dodelijk voor de sfeer.

5. Uitnodigen

Ga je een nieuwjaarsborrel organiseren, zorg er dan voor dat je de uitnodigingen zo snel mogelijk verstuurt. Stuur de uitnodigingen ruim een maand voor de nieuwjaarsborrel. Dit kan gewoon via de e-mail naar alle collega’s. Maar het kan ook leuker. Maak er iets speciaals van, maak de uitnodiging in de sfeer van de borrel. Zo kan iedereen alvast in de stemming komen. Vergeet niet om aan te geven wanneer, waar en hoe laat de nieuwjaarsborrel is.

6. Regel een fotograaf

Een fotograaf die tijdens de nieuwjaarsborrel rondloopt kan foto’s maken van alle gasten. Dit is niet alleen een leuk aandenken, maar de foto’s geven ook een goede impressie van de avond. Wil je eens wat anders? Regel dan een fotohokje! Hierin kan iedereen zelf hun eigen foto’s maken. Plezier gegarandeerd. Het is ook leuk om een polaroid fotograaf in te huren. Iedereen kan gelijk de foto’s zien en mee naar huis nemen. Daarnaast is het een leuk aandenken.

7. Iets ludieks

Een fotohokje huren is natuurlijk al heel tof. Maar je kunt ook denken aan andere toffe dingen. Huur een popcornmachine, een suikerspinkraam, een frietkraam, een oliebollenkraam of iets anders ludieks! Kies voor iets wat tof is en eventueel past bij jullie als bedrijf.

8. Speechen

Een nieuwjaarsborrel organiseren doe je meestal omdat je graag wil terugblikken op het afgelopen jaar en vooruitkijken op het komende jaar. Door te benoemen wat het afgelopen jaar allemaal goed is gegaan, vier je nogmaals de successen met elkaar. Door aan te stippen wat volgend jaar op de planning staat, zorg je ervoor dat iedereen zin krijgt in het nieuwe jaar. Zorg voor een interessante, luchtige en grappige speech die niet al te lang duurt. Houd het positief en feestelijk!

9. Cadeaus

Bij een nieuwjaarsborrel organiseren kun je overwegen om iedereen een leuk cadeau te geven. Alle collega’s hebben een jaar lang hard gewerkt en zich ingespannen voor de zaak. Denk aan een flesje wijn, een cadeaubon of een giftset van Rituals. Het zal enorm gewaardeerd worden!

10. Mogen de partners mee?

Mogen partners mee of niet? Het is in ieder geval het overwegen waard. Het kost natuurlijk wel meer maar je krijgt hier vaak een hoop waardering voor terug. Het is een aanrader om partners uit te nodigen zodat zij een feeling kunnen krijgen met het bedrijf waar gewerkt wordt. En daarnaast wordt het meestal een hele gezellige avond! Een nieuwjaarsborrel organiseren kost een hoop tijd en geld, je kunt het maar beter gelijk goed doen!

DE 4 INSPIRERENDE LOCATIES VIND JE HIER.