De evenementenlocatie trends voor 2018

De locatie trends van 2018 zijn weer bekend! Het persoonlijke, meedenken en een optimale beleving toevoegen aan je evenement wordt nog belangrijker bij elk evenement, van een groot feest voor 500 man tot een vergadering met 10 man. En hierbij speelt een inspirerende en bijzondere locatie een hele belangrijke rol.

Snelle reactie

Door sociale media kunnen we steeds sneller en makkelijker contact met elkaar opnemen. Dit maakt ons ook verwend. Door deze snelle communicatiemiddelen verwachten 1 op de 3 opdrachtgevers binnen 24 uur een reactie te verwachten op de aanvraag. We vinden het belangrijk om te weten of het bericht gelezen is, daarna kunnen we wel wat langer wachten op het antwoord van het bericht. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de blauwe vinkjes via WhatsApp. Dat geldt ook bij een offerte aanvraag voor een evenement of een bezichtiging van een locatie.

Samen brainstormen

Alleen de sleutel van de locatie krijgen is niet meer genoeg! Wanneer een evenementenlocatie wordt gehuurd, verwacht men meer. Niet alleen een bijzondere sfeer, de juiste tools en techniek is belangrijk maar ook de medewerkers van een locatie moeten weten wat ze doen, meedenken met het proces en gastvrijheid overdragen. Ze moeten creatief kunnen omgaan met de situaties en indien het nodig is improviseren.

Een unieke ervaring

Een unieke ervaring is waarvoor je het doet! Het kostenplaatje en de parkeermogelijkheden zijn altijd wel puntjes waar je naar kijkt, maar toch word het steeds minder belangrijk. Uiteindelijk wil je iets neerzetten wat een herinnering is en blijft, het moet anders, even in een andere wereld. Hiervoor heb je een goede locatie nodig die je helemaal meeneemt in de belevenis. De uitstraling en de beleving die de locatie uitstraalt van het moment dat je binnen komt tot dat je weggaat is staat daarom hoog op het lijstje naar de zoektocht voor de perfecte locatie voor jouw event.

Minder last-minute boekingen

De hoeveelheid last-minute boekingen van evenementenlocaties zijn een belangrijk signaal voor de stand van zaken in de markt. Als er in bepaalde jaren veel last-minute boekingen plaatsvinden, getuigt dat van een afgenomen vertrouwen in de economie en de bedrijfsvoering. Wie bang is dat er over enkele maanden niet meer voldoende budget is voor evenementen, zal er niet voor kiezen om al lang van tevoren een evenementenlocatie te boeken.

De afgelopen jaren zien we hier een verbetering, die parallel loopt met de hogere budgetten en het toegenomen vertrouwen in de economie. Er vinden minder last-minute boekingen plaats en dat laat zien dat men weer vol vertrouwen durft te kiezen voor evenementen als onderdeel van de volledige strategie. We verwachten dat deze positieve trend ook in 2018 door zal blijven zetten. En dat is goed nieuws: zo hebben wij nog meer tijd om dat perfecte belevingsconcept uit te werken voor jouw bedrijfsevenement!